[after shooting the fisherman]

Julie James: Just...

[shoots him again]

Julie James: Fucking...

[shoots him again]

Julie James: DIE!

[the killer once again threatens Julie with a hook]

Ben Willis: Hush, child. No more screaming, no more running, it's time to die!

Tyrell: Don't get her started all right. It's a long fucked up story and you probably won't believe it anyway. All I know is that this is the worst vacation of my life. I'm tired, I'm hungry, I'm fucking horny and I ain't seen one goddamn psycho killer.

Nancy: This island didn't have a murder rate until you people showed up!

Karla Wilson: "Try" is like "maybe," Julie. "Try" is bullshit.

Julie James: [Karla has just shown her a sun bed] Great, cancer in a box.

Titus Telesco: [seeing the killer reach for a large spike] Seriously, don't do that!

Julie James: [holding a large kitchen knife] What the hell are you doing in my closet?

Karla Wilson: Dude, I thought you were outta town. Look, I just wanted to borrow your black skirt, but I'm not ready to die for it.

Ray Bronson: Every guy in history who tried to pick up a girl did the good-friend thing first.

[Ray appears pointing a gun at Ben Willis who's holding Julie hostage]

Ray Bronson: Let her go.

Will Benson: Oh God, you've got to be shitting me!

Ray Bronson: Let her go, Willis!

Ben Willis: Or what? What are you gonna do, boy? Call us names?

Ray Bronson: Let her go NOW!

Ben Willis: Think about it, boy. You're no killer. That's my job! You don't have it in you!

Tyrell: See anybody out there? How about Freddy or Jason or somebody?

[Karla stares at him, disgusted]

Karla Wilson: Hey, you gotta hang in there.

Will Benson: Any advice?

Tyrell: Yeah... Find another Jacuzzi

Julie James: Bless me father, for I have sinned. It's been a year since my last confession. I've never told anyone about this. Not my mom, not the police, or not even my friends, except for the ones who were there, well, they're not around anymore. You see I, I killed a man, but it was an accident.

Julie James: [confronting her nemesis, hooded Ben Willis again after a year] My God, you sick freak!

Julie James: Bless me, Father, for I have sinned. It's been a year since my last confession. I never told anyone this... not my Mom, not the police, not even my friends... except for the ones who were there. Well, they're not around anymore. You see, I...

Ben Willis: Yes?

Julie James: I killed a man... but it was an accident... a terrible accident and I tried to get past it, but can't.

Ben Willis: Go on.

Julie James: I have these... dreams... you know, really horrible dreams. This man is always there with me. He was a killer. He murdered Barry and Helen and he would've killed me, too, but I got away with it. Ugh, I guess I just need to... deal with it, you know... face the fear and the guilt... and finally say his name. Ben Willis. Ben Willis.

Ben Willis: I know.

Julie James: You know? How could you...?

Ben Willis: I know what you did last summer. *Breaks through the confessional*

Julie James: *Waking up, screaming*

Political Science Professor: It's nice to see you find Political Science so stimulating, Ms. James.

Ray Bronson: Julie.

Julie James: Ray! Hi! God, what are you doing here?

Ray Bronson: I got in early. Uh, who was that guy?

Julie James: Oh, that's Will. He's a friend, you'd like him.

Ray Bronson: Yeah.

Julie James: Will, we're just friends.

Ray Bronson: Every guy in history who tried to pick up on a girl did the good friend thing first. You ready to go? 'Kay, I have my truck, you know the drill. There's a crab boiler at Ollies, Croaker Queen Pageant. It's small town fun, but it's still nice.

Julie James: Ray, I can't.

Ray Bronson: You can't what?

Julie James: I just, I, I feel like there's this small part of me that hasn't healed up enough to go back. So, please understand.

Ray Bronson: Yeah, I understand.

Julie James: Well, it's not like that, Ray, it's not you. 'Kay? It is not you, it's, it's all me, in my head. You know, I wanna go back, I wanna be... fine, I wanna be with you and I want everything to be like it was. It just isn't. Why don't you stay up here, you know? Fireworks over the river, a million little things to do...

Ray Bronson: I have to work, Julie! My boat's in Southport, remember? But, hey, it's cool. You need your space from Croaker Land and... probably from me, too.

Julie James: Ray?

Ray Bronson: *Walking away* Forget it.

Julie James: Ray! Ray!

Ray Bronson: *Continues walking away*

Julie James: *To herself* I'm scared, that's all.